יום חמישי, 25 ביוני 2015

כל צבעי השקט



שלושה ספרים יצאו לאור בסדרת ספרי הצביעה למבוגרים של הוצאת כנרת. ספרים היוצאים לאור בעקבות טרנד עולמי שהחל בשנת 2012 בצרפת. בכל אחד מהספרים 100 איורים המוקדשים לאחד משלושה נושאים:

בודהיזם גניםאלף לילה ולילה.


נחשפתי לקיומם של הספרים כשראיתי איך חברי הפייסבוק שלי משתפים בעמוד שלהם סטטוסים המספרים על התופעה ולאחר מכן, צילומים של האיורים שצבעו ותיאור חווית הצביעה האישית שלהם. כמו תמיד כשזה מגיע לדואר ישראל, את שלושת הספרים שלי (יחד עם חבילת צבעי עיפרון) קיבלתי הרבה אחרי שכל חברי הפייסבוק שלי הספיקו להתרשם באופן בלתי אמצעי מחוויית הצביעה.


אם התנסיתם פעם במדיטציה, סביר להניח כי מוכר לכם השלב בו המחשבות רודפות אלו את אלו בזמן שהמוח העסוק בניסיון לסלקן רק מקבע את נוכחותן ברגע הנוכחי. העבודה עם 'כל צבעי השקט' מזכירה בצורה מסוימת תהליך של כניסה למצב מדיטטיבי. ברגעים הראשונים המוח עסוק בתכנון: התבוננות בדף, ניסיון לדמיין את התוצאה הסופית... ואז, מתחילה עבודת הצביעה.

ברגעים הראשונים הקפדה על צביעה בתוך הקווים ממקדת את מלוא תשומת הלב בפעולת הצביעה, אך מרגע שהידיים מתרגלות לעשייה הראש מתמלא במחשבות. ואז צץ זיכרון:

בכיתה א' נעדרתי מבית הספר בשל מחלה, בערב התדפקו על דלת ביתי שכן שהיה בן כיתתי יחד עם שני הוריו. כשנכנסו לבית הושיט לי חברי לכיתה מתנה עטופה ומיהר לצאת חזרה. בגיל הזה ובתקופה ההיא מתנות היו סיבה למסיבה. אני זוכרת את ההתרגשות שאחזה בי כשקרעתי את עטיפת הנייר הדקה וגיליתי ספרון צביעה. הורי שידעו כי עדין איני שולטת במלאכת הקריאה הפנו את תשומת לבי לעובדה כי לא מדובר בספר צביעה רגיל. הצובע התבקש לאחוז בידו עפרון ולקשקש על גבי הדפים השונים, עד שמתגלים תחתיהם ציורים שהיו חבויים בהם. מדובר היה בפטנט חדש בעולם הצביעה ועל אף מחלתי, הייתי עסוקה באותו ערב בקשקוש מתמשך על העמודים השונים ובחשיפת קווי המתאר של הציורים השונים שנחבאו בו.

ציר האסוציאציות שליווה אותי במהלך העבודה עם הספר הנוכחי המשיך ולקח אותי למסע בין חוויות אישיות שלי במהלך השנים. לרגעים מסוימים, נעלמו המחשבות כולן והגוף היה שקוע כולו בעשייה.


צביעת האיורים אורכת זמן רב, צביעת האיור שלהלן ארכה למעלה משעתיים:


הצביעה והתוצאה שבסופה העניקו לי תחושת סיפוק, דומה לזו שהייתה לי כילדה בעת שיצרתי ציורים ועבודות שונות שנשאתי בלב הולם ובנפש חפצה הביתה כדי לשמרן.


חווית העבודה עם הספר שבחרתי לפתוח בו, בודהיזם, העניקה לי לרגעים אחדים מקום מנותק ממציאות היום יום. מקום המוקדש לעשייה לשם עשייה. יש בחוויה משהו המחזיר אותך לילדות, ילדות שניתן להמשיך ולחוות גם כיום בעזרת ציור, פיסול ועבודות מלאכת יד הדומות לאלו שעשינו בילדותנו רק לשם עשייתן, כשהמטרה ברוב המקרים הייתה העשייה עצמה.

מבוגרים רבים לא מרשים לעצמם לחזור לחוויות הילדות שלהם ללא שיפוט או צורך להעניק להן מסגרת הולמת ותבנית כלשהי, ספרי הצביעה שמציעה הוצאת כנרת מאפשרים גם למי שזקוקים לתבניות ברורות כדי לפעול, לקחת חלק בחוויה שהערך היחיד שלה הוא החוויה עצמה.

עד סוף החודש ניתן לרכוש את שלישיית הספרים ב 99 ש"ח ברשת צומת ספרים, רוצו ורכשו את שלושת הספרים, כך תוכלו להעניק במתנה חוויה מקסימה גם למי שאתם אוהבים.


ניתן להתרשם מן העמודים הראשונים בשלושת ספרי הצביעה:





 

כל צבעי השקט - ספרי צביעה למבוגרים      הוצאת כנרת      05.2015      128 עמ'      מחיר בתקופת ההגנה: 69 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה